mandag 24. august 2009

Oilers imponerer så langt!

4 seiere på 4 kamper, og måten laget vinner på imponerer meg. Jeg er fullstendig klar over at det ”bare” er treningskamper, men signalene fra og rundt Oilersleiren virker meget positive! Først og fremst det at Oilers nå mer og mer fremstår som ett lag og spiller, kriger og kjemper for og med hverandre er en stor forandring fra tidligere. Alle er villige til å gjøre sin tildelte jobb i det overordnede systemet, og er ydmyke i forhold til arbeidsoppgavene. Oilers er iferd med å bygge ett lag på isen!
En annen ting som jeg vil sette utropstegn ved, er at Oilers vinner både i Sparta amfi og i Askerhallen, de to hallene som (av egen erfaring) Oilers har vanskeligst med å vinne i. Å vende 0-2 i Sparta amfi til seier er sterkt uansett, men spesiellt med den historien Oilers har i den hallen. Videre sier det mye om lagmoral og spillere og trenere som jobber bra sammen og VIL vinne. Det virker også som guttene er godt trent, noe som den meget gledelige seieren i IRONMAN i helgen bekrefter.

Som sagt, jeg vet godt at vi fremdeles er i August og at det er treningskamper det er snakk om her. En annen ting er at frisk, som de har spilt 3 av 4 kamper mot, ikke har et sterkt lag på papiret. Det jeg vil frem til er at Oilers vinner kamper. De er iferd med å skape et lag. De viser god lagmoral. De virker godt trent. Og de har en gode trenere!

Det er selvfølgelig flere ting som bør og skal arbeides videre med rent hockeymessig, men i og med at jeg ikke har mulighet til å se laget trene og spille kan jeg ikke uttale meg om det ennå. Poenget er at pilen peker i riktig retning. Jeg tenker ikke retning gull på kort sikt (selv om det kan skje), men i retning av en stabil grunn å bygge ett stabilt topplag på.

Veldig moro å følge Stavanger Oilers nå, dette har jeg troen på! Gleder meg helt vilt til kampene her i Danmark til helgen:)

2 kommentarer:

  1. Tor Eivind Ravndal25. august 2009 kl. 11:53

    Kjekk blogg Anders! Artig å lese stoff fra noen som har peiling ;) Håper du fortsetter med dette!

    SvarSlett
  2. Takk for det:) Sitter jo her langt borte fra Oilers, så må få ut engagementet på en eller annen måte, hehe! Gleder meg til årets sesong, og ikke minst kampene til helgen!!

    SvarSlett