tirsdag 4. august 2009

Overraskende Oilerssignering!

CDA CDA CDA CDA CDA...... Tror aldri jeg kommer til å glemme CDA's comeback i Siddishallen i 04/05 sesongen etter et kort opphold i Sverige.
Det var min første sesong i Oilers, en klubb og en by hvor Christian Dahl-Andersen var en en av de aller største, og som han nettopp hadde forlatt. Christian trivdes ikke i Sverige og kom tilbake etter relativt kort tid.
Vi hadde det vanlige åpningsshowet når laget sprang på isen, men Christian sto igjen alene og skulle komme ut på isen med egen introduksjon. For et liv det ble i hallen. Siddishallen var tilnærmet fullsatt, musikk og lysshow gjorde stemningen elektrisk, og samtlige ropte på CDA CDA CDA..... Det var en av mange kule opplevelser med publikummet i Siddishallen!

Det var god grunn til folks begeistring for CDA. Han hadde levert en praktsesong året i forveien, med masse mål og poeng, og ikke minst flotte dragninger. Han var en spektakulær spiller i et nyopprykket elitelag, og publikum var sulteforet.

CDA var en fantastisk spiller de første sesongene i Oilers. I de siste 2 sesongene ble det mye motgang for CDA, spesiellt den siste. Ny trener, mer fokus på det organiserte og disiplinerte, og mindre spilletid gjorde at han ikke produserte det samme som tidligere år. Christian prøvde sitt beste å kjempe seg tilbake til mer spilletid og mer "produksjon", men det endte med at han ikke spilte for Oilers mer etter 07/08 sesongen.

MEN, nå er CDA tilbake. Etter 1 år på Forus/Sandnes Ravens i 2.div, har han nå signert en 1 års kontrakt med Oilers igjen. Jeg tror dette er et bra tidspunkt både for CDA og Oilers å bli gjenforent på.
Christian har fått tidligere opplevelser litt på avstand, og kansje presset og synet på seg selv som hockeyspiller har endret seg noe!? Evt. kan det føre til at CDA igjen slipper ned skuldrene og slipper seg løs på isen, og også at han ser større verdi i å bidra men andre ting på isen enn mål og poeng.

Christian har vært på is i sesongen som var, og han har alltid vært flink til å trene, så form og ferdigheter tror jeg ikke vil være noe problem. Og hans ferdigheter komplimenterer dagens stall på en fin måte!

Registrerer noe skepsis bland folk til at Oilers "børster støv" av gamle kjente fremfor å ta opp yngre talenter. Med CDA teller stallen per i dag 9 forwards. Dette gir rom til MYE trenings- og spilletid for minst 3 forwards til, ettersom jeg vet at trener Petter Thoresen ønsker å bruke 4 forwardrekker i kamp. Samtidig kommer det til å være 6 backer i stallen, noe som betyr at 2 Oilers 2 backer kommer til å være med på treningene og sannsynligvis de fleste kampene. Dette betyr at det med all sannsynlighet kommer til å være 4-5 spillere fra Oilers 2 på de fleste treninger og kamper, noe som er meget bra.
I et lag som Oilers med så mye press utenifra syns ikke jeg det vil være riktig å ha flere såkalte juniorer enn etablerte spillere. Jeg tror det er bedre at vi har de 3-5 Oilers 2 spillerene som til en hver tid er klar for det, med å trener og spiller sammen med de eldre rutinerte spillerene, enn at de skal kastes utpå å "bære" et lag som Oilers. Og i så måte er Christian også en fin spiller å ha for de yngre!

Veldig artig syns jeg at CDA er med igjen, og det blir spennende å følge han. Lykke til Christian!!

Hadde jeg hatt mulighet til å være på tribunen i Siddishallen ved årets første seriekamp skulle jeg også bidratt på en ny runde med CDA CDA CDA CDA........

2 kommentarer:

  1. Ja, må sei eg blei overraska når eg leste det i Aftenbladet. Men alle vet jo ka CDA kan bidra me, og etter ka eg har hørt fra første trening, så hang han godt me på treningen. Tror faktisk at han kan bidra bra på årets Oilers lag. Glede meg te å sleppa an inn te første kamp i siddishallen. Tvile på liga god stemming som sist. Men du vet jo aldri.

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke overrasket over at CDA henger med. Han har gode ferdigheter og god fysikk!

    SvarSlett